24 Ocak 2009 Cumartesi

Blogkürenin Bloxoo'ya İhtiyacı Var mı?


Uzun bir aradan sonra yazı yazmak oldukça zor oluyor.Bu tür zamanlarda interneti,blogları daha dünya gözüyle:) eleştirebiliyorum.Bu yazımda Bloxoo'dan bahsedeceğim.

Yazıyı başlamadan önce Blograzzi'nin Bloxoo'ya dönüştüğünü belirtelim.

Blograzzi Arda Kutsal tarafından kurulmuş bir süre sonra da Arda Kutsal&İnveon ortaklığıyla süren bir internet projesiydi.

Blograzzi'nin saçma sapan üye çıkartmaları,yöneticiye atılan mesaja cevap gelmeme,forumların da bloglar gibi listeye girip Blograzzi'de olması;Blograzzi'nin istenen seviyeye ulaşmasını engelledi.Ayrıca reklam gelirlerinin de istenilen seviyede olmaması da bu internet projesinin hedefine ulaşamamasına neden oldu.

Bu gibi nedenlerden dolayı ve -bilemiyorum ama- İnveon ile Arda Kutsal arasındaki anlaşmazlıktan dolayı Blograzzi bitti ve yerine Bloxoo geldi.

Blograzzi önümüzdeki günlerde yeni bir projeyle tekrar geleceğini de söyleyelim.

Bloxoo öncelikle ismiyle konuşuldu.Bu ne biçim isim,başka isim bulamadınız mı denildi.Benim görüşüm eğer bu proje Türkiye ile sınırlı kalacaksa yanlış bir isim.Şayet globalleşecek bir proje olacağı düşünülüyorsa(tutar mı bilemem ama)o zaman saygı duyarım.Ancak Technorati varken ne hacet...

Logo başarılı sayılamaz.Tasarım açısından karmaşık.Neyin nerede olduğunu ezberlemeniz gerek...

Bloxoo şu haliyle umut vaad etmiyor.İstenilen kadar logosu ve tasarımı iyi olsa da Blogkürenin Bloxoo'ya ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum.Dediğim gibi Technorati varken bu tür projelere ihtiyaç yok.

Her ne kadar eleştirsem de Bloxoo'ya başarılar diliyor,Blograzzi'nin en yakın zamanda hayata geçirilmesini temenni ediyorum.

http://www.bloxoo.com

11 yorum:

  1. blograzzi ismi gerçekten gerek telaffuz gerekse hoşluk bakımından güzeldi.Ama bu yenisi hiç güzel değil ama Arda Kutsalın yeni bir projeyle geleceği haberlerini bende okumuştum.Onu merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  2. Doğru tespitlerde bulunmuşsun. Uzun süredir yazmamak pek etkilememiş :)

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkür ederim Yusuf,Erhan.

    YanıtlaSil
  4. Technorati daha çok yabancı kaynaklı olduğu için Türkçe bloglar yararlanamıyor. Bence bir Technorati modeline ihtiyaç var. Bloxoo ise tam olarak bir Technorati modeli değil. Daha farklı özelliklere sahip. Belki Technorati'nin özellikleri Türk blog severler için tekrar gözden geçirip eklemeler veya eksiltmeler yapılmış olabilir.

    YanıtlaSil
  5. Yorumun için teşekkürler Tufan.

    YanıtlaSil
  6. Ben şöyle düşünüyorum, işimize yarıyor mu yaramıyor mu konusu bir kenara alıp sadece isime bile odaklaşsak bu projenin gerekmediğini algılayabiliriz, bloxoo nedir ki bu şimdi blograzzi bile sonunda ki razzi ekinden bir sempatiklik uyandırmıştı ama bloxoo'da o bile yok ve de tek farkı kullanıcının anlık iletisi ve sağ alt köşedeki inveon yazısının büyümesi!

    YanıtlaSil
  7. Yorumun için teşekkürler Şafak.

    YanıtlaSil
  8. Bloxoo sosya etkileşimi sağlayacak tasarıma sahip değil malesef

    YanıtlaSil
  9. Blograzzi'nin sadece adı güzeldi. Tadı berbattı diyebilirim. Zaten bu sistemin eksiklerini birçok blog yazarı dile getirdi. Buna rağmen pek bir çalışma yapılmamıştı Yönetim tarafından..

    Fakat şimdi görüyoruz ki bu fazlalaşan ve abartılı eleştirileri dikkate alarak radikal bir değişime uğramışlar. Ama benim fikrim bu değişimin tam bir Fiyasko olduğu yönünde :)

    Bloxoo nedir arkadaşım ? Bunu duyunca insan yıllar öncesinde oynadığımız Mario oyunlarından bir kesit zanneder. Blograzzi zaten Ülkedeki ve yurtdışındaki bazı kesimlerce tanınmıştı ve sevilmişti. Şimdi ne diye isim değiştiriyorsunuz. Şaşakaldım gerçekten :)

    Ayrıca Anasayfa ve Kullanıcı sayfaları çok başarısız. Bununla ilgili bir yazıdan ben yazmalıyım. Yoksa çatlarım..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba. Bloxoo'ya kayıtlıyım ama ben sizin şu bloga bayıldım. Hatta diyebilirim ki hiç yorulmadan izleyebildiğim tek blog. ne yalan söyleyeyim yakınımda olsanız bana da şöyle güzel bir şablon yapar mısınız derdim. benim şablon bilgim "0" olduğundan karambole bir şeyler yapıyorum da.:)eline sağlık blog için.

    YanıtlaSil
  11. Teknomiks ve Tabuhan yorumlarınız için teşekkürler.

    İltifatın ve yorumun için teşekkür ederim @manas

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum