17 Ekim 2007 Çarşamba

Blogger'da Tema Değiştirmek


Blogger için her geçen gün temalar artıyor..Artıyor artmasına da nasıl oluyor bu tema değişikliği?

Başlamadan Önce
Yükleyeceğiniz Blogger temaları genellikle İngilizce veya İspanyolca'dır..Ama çok ahım şahım bir Türkçeleştirme yok bilginize....

Anlatmaya başlıyorum :)
Bu yazı en basit haliyle yazılmaya çalışılmıştır..Başlangıç seviyesine göre hazırlanmıştır da denilebilir.

Öncelikle Blogger hesabımıza girdik..Daha sonra üst menüden Şablona tıkladık.

Daha sonra HTML’yi Düzenle Bölümüne tıklıyoruz..

Yukarıdaki bölümde yazan Widget Şablonlarını Genişlet seçeneğini seçiyoruz.
Daha sonra yedeğini alıyoruz.
Yedeğini almak için CTRL+A yapıp Word veya not defterini açıyoruz..
Yapıştırıp kaydediyoruz..

Şimdi yine CTRL+A ile seçip klavyeden Delete tuşuna basıyoruz.
Daha sonra yukarıda bulunan Şablonu Yedekle/Geri Yükle bölümüne geliyoruz..

 
Bu işlemden önce bir blogger temasını bilgisayarınıza yüklemiş olmanız gerekir..
Yüklenen dosyalar genellikle WinRAR dosyası olduğundan içindeki dosyayı dışarı çıkarıyoruz..
Çıkarttıktan sonra Seç'e tıklayıp dışarı çıkardığımız dosyayı bulup tamam diyoruz..Daha sonra Yükle butonuna basıyoruz..

Yükledikten sonra hata çıkabilir..Şunu der:Bu ögeler silinecektir.Kabul ediyormusunuz?Biz de Evete basıyoruz.
Önizleme alın oldu mu?Tebrikler artık eski Blogger temanızdan kurtuldunuz..

22 yorum:

  1. Basit bir konu gibi gözükse de, Blogger'ın 7'den 77'e kullanıldığını bildiğimiz için başarılı bir yazı. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Damacana...

    YanıtlaSil
  3. Eline sğlık yazı için. Ama yazının en başında bir hata var. Blooger şablonunu yedeklerken kopyala-yapıştır yerine sayfanın en üstünde bulunan "Tam Şablonu Yükle" linkine tıklamalısınız. Çünkü XML şablonda kopyala yapıştır taktiği ile yedeklediğiniz şablonun ileride hata çıkarması olasılığı çok yüksek. Çünkü XML belgedeki tüm herşey kopyala aypıştır ile kaydedilmeyebiliyor ;-)

    YanıtlaSil
  4. Erhan uyarın için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  5. Tarık rica ederim. Bu arada haberin olsun ben FF'de blogunu düzgün görüntülenmediğini gördüm. En arka zeminin üzerine blogun gövdesi çıkması gerek. Çıkmıyor. Bi resmini senin için upload ettim.

    http://img525.imageshack.us/img525/2015/tafugujf5.jpg

    YanıtlaSil
  6. Erhan son günlerde temayla sorunlar yaşıyorum..(gerek ff,opera)
    Maalesef temamı yenileceğim..son kez bi şablona bakayım..olmazsa yeni tema vaktidir...

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar Arkadaşlar Ben Blogsopot Sitelerine Yeni Başladım Sitenin Temasını Diğiştirmek İçin Söylediklernizi Aynen Yaptım Ancak Şu Hatayı VERİYOR (Lütfen aşağıdaki hatayı düzeltin ve şablonunuzu tekrar gönderin.
    Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
    XML hata iletisi: The processing instruction target matching "[xX][mM][lL]" is not allowed.) Bunun Nedeni Nedir İndirdiğim Temadanmı Kaynaklanıyor Acaba Yardımcı Olursanız Sevinirim

    YanıtlaSil
  8. dostum bu normal tema kurmak için bir de farklı bi olay var,araya googlepagesi falan karıştırmışlar size link vereyim ordaki temayı kurmaya çalıştım yapamadım http://jackbook.com/blogger-templates-gallery/itheme-blogger-template-2/

    burda açıklamış ama ben beceremedim.. bana yardım ederseniz çok memnun olurum

    YanıtlaSil
  9. Ben daha yeni blog kullanıcısıyım ve temamı değiştirmek başlıklar oluşturmak istiyorum ama malesef anlattığınızın aynısını uygulamama rağmen yinede olmuyor bana yardımcı olabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler
    çok net anlatmışsınız
    iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  11. Allah razı olsun kardeş çok işe yaradı

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. çok açık bir dille ve hemen herkesin anlayabileceği bir şekilde anlatmışsınız.ben de yazılarınızı birebir takip ederek tema değiştirme işlemini başarıyla gerçekleştirdim.teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba
    ben biraz önce şuı adresteki http://btemplates.com/2009/10/14/magic-tree/
    temayı indirdim.Yükledim de...
    Fakat normalde tanıtımda "Lorem İpsum " yazan kısımda benim giriş yazımın yeralması lazım.Daha önceki şablon bilgilerimi sildiğim için yerine bunu koyuyordur da nasıl değiştirebilirim onu
    lütfen yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  15. ya merhaba ben tema değiştiremiyorum çünkü bende widget genişle diye yada yükle diye yer yok aradım taradım bulamadım benim blogum eskimi??????acil yardım

    YanıtlaSil
  16. selam
    tema değiştirirken blogum çöktü sanırım. eski kodları kaydettim ama olmuyor yardım edin lütfen

    YanıtlaSil
  17. Çok güzül bir şekilde anlatmışsınız teşekkürler, tıpkı dediğiniz gibi yaptım ama sayfayı önizleme ypınca (Düzgün bir şekilde oluşturulmadığından şablonunuz çözümlenemedi. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun.
    XML hata iletisi: The document type declaration for root element type "html" must end with '>) diyor sabahtan beri bi tema değişemedim çıldırmak üzereyim yardım ederseniz çok memnun kalırıım..

    Error 500)

    YanıtlaSil
  18. sabahtan beri bnu arıyorummmmmmmmmmm çok teşekkürler yaa

    YanıtlaSil
  19. sitemi nasıl muhteşem yaptığımı gelinde görün.. efsanevifilmizle.blogspot.com.. tafugu sitesine teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. Bir kaç gündür bu konu hakkında araştırma yapıyor ve makale okuyorum. Açıklayıcı yazınız sayesinde bilgi sahibi oldum. Bu güzel paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. çok sağollun www.zamanarasi.blogspot.com

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum