15 Haziran 2008 Pazar

Ekran Koruyucu Ne İşe Yarar?


Bu soruyu 2002 yılında Bursa CarrefourSA'da bilgisayarlara bakarken -görevliye veya aileden birisine-  sormuştum.Aldığım cevap ise virüs girmesini engellediği olmuştu :) İçimden vay be dedim,bilgisayarı aldığımda ilk işim ekran koruyucu koydurmak olacak :D

O zaman bu cevapla geçiştirdiğim bu soru dün yine aklımı kurcaladı.Ekran koruyucunun virüsü engellemediğini hayli hayli biliyordum.Ama ne işe yarıyordu?Ne diye ekran koruyucu kullanıyorduk?

Bugün internette ufak bir araştırmadan sonra ekran koruyucunun isminden anlaşılacağı gibi ekranı koruduğunu öğrendim.Ekran uzun bir süre (15-45 dakika)  hareketsiz kalınca yani hep aynı şeyler olduğunda o simge ve objeler ekranda kalıyormuş.Telefonunuz varsa bu durumu görmüşsünüzdür.(Özellikle Siemens)Hatta bu obje ve simgeler ekranda kalıcı olabiliyormuş.Bu da ekrana veda etmeniz demek...

Uzun lafın kısası virüslerin girmesini engellemiyormuş :)

2 yorum:

  1. Aynı olay eski televizyonlardada oluyor.Ama tvlerde süre daha uzun.Mesela eski televizyonunuz varsa bir kanal açın ve 8-9 saat boyunca kanalı değiştirmeyin.Başka kanala geçtiğinizde önceki tv kanalının logosunun hala aynı yerde durduğunu görürsünüz.Ayrıca uzun süre aynı kanal açık olunca renkler coşabiliyor ve kırmızı renk çok değişik bir renge dönüyor.

    Bu 2 olayı çözmek çok basit.Tvyi kapatın ve soğuyuncaya kadar bekleyin (45 dak.-1 saat) tvyi tekrar açınca düzeldiğini göreceksiniz..

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel bir anlatım olmuş yazarın ellerine sağlık. Beni güldürdü =) artık vürüslere karşı daha güçlüyüz =)

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum