25 Kasım 2007 Pazar

Blogculuk meslek olur mu?


Bir gün gelirde mesleğin ne diye sorduklarında öğretmen,mühendis,doktor vb. yerine blogcuyum diyebilecek miyiz?

Evladım sen ne iş yapıyorsun diye sorduğunda teyzeye blogcuyum teyze diyebilecek miyiz?

Abi sen ne iş yapıyorsun diye sorduğunda ben blogcuyum diyebilecek miyiz?

Veya veya kız istemeye gittiğimizde sevdiğimizin babası bize ne işle meşgulsün
diye sorduğunda blogcuyum diyip günlük hitim bu kadar
adsense'den aylık şu kadar geliyor diyebilecek miyiz?

Bence diyebiliriz..Çünkü elin oğlu yaparken biz niye yapmayalım?...

Şimdi size soruyorum blogculuk meslek olur mu?

11 yorum:

  1. Şimdi yabancı blogculara baktığımızda ayda efendim binlerce dolar kazanıyorlar ama ortaya koyduklarına baktığımızda 25 bilgisayar editörünün hazırladığı pc dergilerinden daha iyi içerik ortaya çıkarıyorlar.

    Ülkemizde böyle bir blogcu var mı? Yok.

    YanıtlaSil
  2. Bana kalırsa bir blogcu çok iyi hakim olduğu bir konuyla alakalı, gerçek ve kaliteli içeriğe sahip bir blog ortaya çıkarıyorsa, başarı sağlar ve bu saydıkların olabilir. Neden olmasın?

    Ama bizim ülkemiz biraz garip, bugün rüyamda şunu gördüm, yeni çorap aldım gibi bir sürü gereksiz şeylerin olduğu blogların reytingleri, gerçekten uğraş verip orjinal şeyler yazanların bloglarından fazla oluyor. Sonra da internet çöplüğe döndü, aradığımız hiçbir şeyi bulamıyoruz diyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Bigün gidicem kızı babasından istemeye babası diyecek kızı sana değil Furkan a verdim.Bende sorucam niye oda diyecek o blogu için paralı domain aldı sen hala free kullanıyon.
    Böyle bi kız babası beni gülmekten yarardı heralde :)

    YanıtlaSil
  4. Erdal +1
    @Gazoz, aslında günlüğün amacı da o bahsettiğin şeyleri yazmak değil midir? Dha doğrusu günlüğün amacı yazarına ait olan herşeyi yazabilmek değil midir? He ayrıca dediğin gibi uzman olduğu konu hakkında yazı yazması da günlüğün bir amacıdır. Ama kimse kimseye kardeşim bıktım senin rüyandan vs. diyemezki! Okuma kardeşim der, biter olayda.

    Furkan asıl konumuza dönersek bence güzel bir konuya değinmişsin tebrikler. Benim düşüncem ise bu işin öyle geniş kitlelere asla ve asla yayılamayacağı. Çünkü bu da internette olan her dalga gibi bir trend. Yarın bugün ne olacağı hiç belli olmaz. Sen iyisi okuluna devam et, nemelazım kız mız vermezler sonra ağlama :-)

    YanıtlaSil
  5. gökhan alemsin valla :D sen yarın gör bak, servis ayırımı da yaparlar.

    Evladım sen hangi servisi kullanıyorsun bakalım diye sorduğunda "blogger" efendim dersin sende. Hımm o zaman vermiyorum kızımı "wordpres'olsaydı verirdim. :D

    Bloggerciler evde kaldı :P

    YanıtlaSil
  6. Erdal dediklerine katılıyorum..Bir de olaya o tarafıyla bakmak gerekir..

    @gazoz blogların blog olarak kullanılmadığı doğru..(büyük çoğunluk)isteğen istediğini yazar ancak o bir blogcu mudur tartışılır..Bu internet günlüğü müdür yoksa?

    Gökhan yani sana diyecek söz bulamıyorum..Demek aynı kız haa :D

    Erhan dediklerin oldukça mantıklı...Ama bu dalgayı da boşa harcamayalım..Bu bir dalga ise(ki öyle gözüküyor)biz de bunun içinde giden sörfçüleriz..Dalga bitene kadar devam ;)Yarın ne olacağı hakikaten belli olmuyor..

    @henster ne yani evde mi kaldık?Gökhan hadi WordPress'e taşınıyoruz..Bu gidişle zor kız verirler :D

    Görüşleriniz için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. süper bir yazı.tesk tafugu ;)

    http://h-demirbas.blogspot.com/2007/11/blogculuk-meslek-olur-mu.html

    YanıtlaSil
  8. Konu blogculuğu meslek edinmek ve bu işten ekmek yemek olduğu için, günlük ve blog yazmak tanımlarını ayrı tutmak gerekir bence. Elbette insanlar yazı yazabilmek için günlük hayatlarından da bahsedecekler, ben de yazı yazarken zaman zaman günlük hayatımdan atıflar yapıyorum. Ama şu da bir gerçek ki internette doğru bilgiye ulaşmak her geçen gün zorlaşıyor. Hiç abartısız söylüyorum, bir gün yüzey gerilimi ile ilgili bir araştırma yaparken, Güzin Abla'nın bir yazısı çıktı karşıma.

    YanıtlaSil
  9. gökhan öldürdün beni ne komedi o hangi host üzerinden domain aldın tescilet hayır ben vit alırsan vercem haha ne güldüm ne komik yaaa :D

    YanıtlaSil
  10. Ben her türlü ticari reklama karşıyım, AdSense'e uyuzum.
    Meslek haline gelse, tek aç kalan da ben olurum herhalde.

    YanıtlaSil
  11. ben lise 1 öğrencisiyim mesela hoca bana sorcak evladım sen büyünce ne olacaksın bende diyecem ki hocam büyünce ben blogcu olacağım tabi hocanın aklı hemen basketboldaki blog terimine kayacak artık uğraş uğraşa bildiğin kadar.

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum