22 Kasım 2007 Perşembe

Program Tanıtım: Opera


Diğer bir program tanıtımıyla karşınızdayım..Bu program tanıtımda Opera tarayıcısını tanıtmaya çalışacağım..


Üst menüsü
Bu menüde ileri-geri anasayfa yenile butonları yer alıyor..

Kısayol Favicon
Kısayol Favicon diyorum ben bu bölüme..Bu bölümün özelliği beğendiğiniz internet sayfalarının faviconlarını buraya sürükleyip bırakıyoruz..Ve daha sonra Favicona tıkladığımızda o internet sayfasına gidiyor(Faviconun yararları burada da karşımıza çıktı)...


Kısayol Menüsü
Bu menü adından anlaşacağı gibi kısayolları buraya atabilirsiniz..Yukarıda da dediğim gibi burada da faviconu sürükleyebiliriz..


Kısayol Menüsü Kapatma butonu
Bu buton Kısayol menüyü kapatmanıza yarıyor..


Genişliğe uydur
Bu kısayol butonu sayfaları doğru görüntülemenizi sağlıyor.Bir internet sayfası 1024*768 boyutlarına göre tasarlanmış..Ancak sizin ekran pikseliniz 800*600.Bu internet sayfası sizin ekranıza sığmadığından düzgün görünmüyor..
Tam bu sırada Opera'nın Genişliğe uydur butonu devreye giriyor..


Yetkili Modu
Bu tuşla internet sayfalarını çok değişik bir şekilde görüntülüyebilirsiniz.
Google'ı hiç böyle görmediniz!

Bu siyah google'ı Opera yetkili modundan yararlanarak yaptım..Sizde internet sayfalarını Opera'nın Yetkili modu tuşuyla değişik hallere düşürebilirsiniz..TaFuGu Blog'u bile :D Yapmanızı tavsiye etmiyoruz :P


Büyültme-küçültme butonu
Bu buton %20'den%1000'e kadar internet sayfalarını uzaklaştırıp yaklaştırabilir..


Sayfada bul
Bu buton ile sayfada bir kelime veya cümleyi arayabilirsiniz..
Şöyle:



Üst menü
Opera'nın üst menüsü..


Sağ tık menüsü
Bu menü oldukça işe yarıyor..


Hızlı Erişim
Bu hızlı erişim şuan Opera'dan başka hiçbir tarayıcı da yok..Eklentiler ile Firefox'ta oluyor ama kurulduğu an gelmiyor..
Hızlı Erişim'e 9 tane internet sayfası atarsınız..Böylece zaman tasarrufu olmuş olur..
Kısayolu ise basit: Mesela birinci bölüme TaFuGu Blog'u atadınız..TaFuGu Blog'a klavye ile artık CTRL+1 komutuyla ulaşabilirsiniz.Dokuzuncu bölüme atadıysanız CTRL+9'a basarsınız..
Not:
bazı gözlemlerim sonucu + tuşuna da basıldığına da gördüm.. +'ya basmıyoruz :P


Sol Kısayol Menüsü
Sol tarafa tıkladığınızda çıkan menü yer kaybını en aza indiriyor.


Aktarımlar
Opera ile gelen indirme yöneticisi ile başka indirme yöneticileri kullanmanıza gerek yok..




Temalar
Çok sayıda teması var..Sonda bulunan büyük butonlu olanlar benim favorim..Daha fazla tema için şuraya bakabilirsiniz.

Opera'dan Bir Görünüm


Opera'nın Bazı Kısayolları
Sekme yanına çift tıklarsanız yeni bir sekme açıldığını göreceksiniz..
Bir bağlantıyı arka planda açmak isterseniz farenizin kaydırma bölümünü bir kez tıklayın..
......Güncellenebilir

Opera hızlıdır..
Opera'nın hızlı olmasındaki neden;sayfaları kendi belleğine kaydetmesidir.Sayfaları kendi belleğine kaydettiği için aynı sayfayı açarken çok hızlı olduğunu göreceksiniz...

Opera Türkçe'dir..
Opera'nın bu güzel özelliklerinin hepsi Türkçe'dir..

Künye
Program Adı: Opera
Boyut: 6.3 MB
Dil: Türkçe

Opera'yı İndirmek İçin TIKLA

İlginizi Çekebilecek Yazı
En İyi Opera Widgetleri

2 yorum:

  1. Opera opera söyle bana, neden önizleme pencersinde mafiamax.com yok :-)

    Operayı sevemedim bir türlü oysa FF ve IE nin arasında kalmaktan canım çıktı.

    YanıtlaSil
  2. Senin blogunun yeri ayrı Erhan :)

    Bilmiyorum ben operamı çok seviyorum...

    Dipnot:Bu mesaj FF ile yazıldı

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum