17 Ağustos 2008 Pazar

Bilgisayar dergileri nereye kadar?



Bir zamanlar her sayısını almaya çalıştığım bilgisayar dergileri artık bana hiç çekici gelmiyor.Neredeyse aynı haber veya incelemeler blog veya sitelerde yer alıyor.Hatta bu haber ve incelemelerini blog veya siteler;dergilerden çok önce yayınlıyor.

Peki bu durumları gözönüne aldığımızda bilgisayar dergilerini kimler satın alır?
-Bilgisayarı yeni yeni öğrenmiş kişiler.
-İnterneti olmayan kullanıcılar.
-ADSL kotası olan kullanıcıların DVD ya da CD içindeki Pardus işletim sistemi,program veya oyun için.
-O dergiye zamanında abone olan kişiler.

Bir başka husus da dergilerin ilgi çekmek için attığı başlıklar.Beni hafif sinir eden :) aşağıda.
  • Windows'u 7 sn'de başlatın
  • Bilgisayarınızı ilk haline getirecek 101 program
  • Web sitesinden para kazanmak
vb...

Bu gibi başlıklar zaten yeni başlayanlar yani bilgisayar ve interneti yeni bilenler,yeni yeni görenler için merak edilecek konulardır.Zaten bilgisayar dergilerini alanların çoğunluğu bilgisayarı kullanmayı yeni yeni öğrenen kişilerdir.

Şöyle bir değerlendirme yapalım:İnternet; bilgisayar dergilerinin kanını yavaş yavaş emiyor.Yakın bir zamanda bilgisayar dergilerini göremeyeceğiz.Hatta bilgisayar kategorisindeki dergilerin diğer kategorilerdeki dergilere nazaran daha yakın zamanda biteceğini düşünüyorum.

Benim görüşlerim böyle katıldığınız katılmadığınız veya burası yanlış olmuş dediğiniz bir yer varsa yorum bölümünü kullanabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Dediğin gibi internet bu dergileri öldürdü ama utanmadan nerdeyse her sayılarında aynı şeylerin olması da benim gıcığıma gidiyor. Hatta şimdi e-posta atıcam o dergilere.

    YanıtlaSil
  2. Evet, malesef eski tadı kalmadı bilgisayar dergilerinin. Ben de epeydir hiç PC dergisi almadım.

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkürler;Erman ve Oğuzhan :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de her ay alırdım dergileri dergi arşivim bile oluşmuştu:)Geçen sene baktım hepsine artık işe yaramıyorlar attım hepsini.Gazete bayiinde kapaklarına göz atıyorum hep aynı şeyler.3 senedir almıyorum...

    YanıtlaSil
  5. Aynı şekilde ben de neredeyse her ay dergi alıyordum ama internetin gelmesi ve dergilerin içeriğindeki yazıların bükülüp,kıvrılıp aynı şeylerin çıkması can sıkıcıydı açıkcası.

    Gerçi dergi veya gazete sayfalarını çevirmenin zevkini tutamayacak internet maalesef...

    Teşekkürler yorumun için Kerem.

    YanıtlaSil
  6. Sanırım olay webe taşınıyor. Mesela Chip sitesi oldukça okunuyor. Hürriyet desteği de var tabii. Zaten basılı tüm medya webe taşınıyor sadece dergiler değil.

    YanıtlaSil
  7. Yorumun için teşekkürler Süleyman SÖNMEZ.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir noktayı incelemişsin .ben çok haklı buldum yazıyı.mesela bir çok gazete ve dergiyi ben şuan internetten okuyabiliyorum.yani bloglardaki ve diğer demirbaş bilgisayar sitelerindeki içerikler bu dergilerden daha önce internette olmasının yanında internetin diğer bir artısı bu dergilere de internetten ulaşabiliyor olmamız. (chip en son geçmiş sayılarını arşiv halinde vermişti mesela 2006 haziranda netten indirdim)
    .benim asıl değinmek istediğim yer bu buzdağının görünen yüzü. mesela mp3 yüzünden müzik sektörü bitebilir,eğer klavye olayı söylenildiği gibi 5 yıl içinde kalkarsa müziğin yanında edebiyat kitap sektörününde köküne balta vurulacak. bunun daha kötüleride peşini alacaktır .son olarak kendi düşüncem ise internet nasıl daha iyi denetlenebilir
    diye uğraşmak yerine internete alternatif daha güvenli bi sistem nasıl olur diye düşünmeli Kadir P.

    YanıtlaSil
  9. Dergilere interner üzerinden ulaşmak yasal değil -tabii- emecmua.com'dan girmiyorsan...

    Yorumun için teşekkürler Kadir.

    YanıtlaSil
  10. internet varken dergilerin hiçbir cazibesi kalmadı artık, söylendiği gibi
    ibonette

    YanıtlaSil
  11. açıklama için teşekkürler http://www.forumaxim.net

    YanıtlaSil
  12. aynen katılıyorum bilgisayardan anlamayan ancak dergi alır bende bir zamanlar aynı yanılgıya düşmüştüm artık insanlar net sayesinde ebook bile direk indirirken dergiyi kim napsın konu ile ilgisiz ama şu aralar 2009 14. sürüm msn sıkıntısı yaşayanlar için bir blog açtım
    blog sahibinin affına sığınarak sadece tek bir post yazdım amacım reklam şubu değil sadece benim gibi msn ye giremeyip saatlerce googlelayanlara yol göstermek http://www.kahrolbillabi.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Mesajlarınızda ahlak dışı kelime olursa yorumunuz silinecektir..
Yorumlarınızda güzel bir Türkçe kullanmaya özen gösteriniz..
Hepinize iyi yorumlamalar...

Blog Widget by LinkWithin

Son 5 Yorum